Hoe wij onze prijs bepalen

Het lijkt ingewikkelder dan het is.

Stap 1: Advertentiebudget en leads

Onze prijs bepalen we aan de hand van hoeveel geld jij aan advertenties uit wil geven.
Jouw advertentiebudget kan je helemaal zelf bepalen. Dit kan maandelijks €5.000,- zijn, maar ook €500,-. Wel hanteren we een minimaal maandelijks advertentiebudget van €250,-.
Daarna maken we een inschatting van hoeveel leads we binnen kunnen halen met jouw advertentiebudget. Dit zijn bijvoorbeeld emailadressen, telefoonnummers of afspraken.

Stap 2: De formule

Logo Barneveld Tomorrow
Logo De Dyck
Logo Steady Coaching

Voorbeeld

In dit voorbeeld noemen we onze klant Travel Sun. Travel Sun is een reisorganisatie die maatwerk reizen in het luxe segment verkoopt.
Het advertentiebudget van Travel Sun voor de social media marketing is €650,- per maand. Wij hebben hier een aantal Instagram en Facebook advertentiecampagnes mee gemaakt.
Bij deze campagnes kost het ons €3,87 om een kwalitatief e-mailadres binnen te halen.Dit levert de klant dus zo’n 168 kwalitatieve e-mailadressen per maand op.
Samen met Travel Sun hebben we een funnel ontworpen die leads zo geleidelijk mogelijk meeneemt in de klantreis. Hiervoor zijn we voor Travel Sun, naast de social media marketing, een e-mailmarketing campagne gestart.
Uit de data van Travel Sun blijkt dat de gemiddelde totale klantwaarde ongeveer €11.300,- is. Dit betekent dat iedereen die een vakantie boekt bij Travel Sun in totaal ongeveer €11.300,- uitgeeft. Dit hoeft dus niet per boeking te zijn.
De e-mailcampagne is redelijk succesvol en het conversiepercentage van Travel Sun is 2,3%. Dit is redelijk gemiddeld.
Tot slot is de marge van Travel Sun gemiddeld 7% per reis.
Als we al deze cijfers in de formule invullen komt die formule er zo uit te zien:
168 leads x €11.300,- totale klantwaarde x 2,3% conversiepercentage x 7% marge
Dit komt uit op een verwachte extra winst van ongeveer €3.050,- per maand. We hebben het over winst, aangezien de marge al is meegenomen in onze formule.
Tot slot is de prijsverdeling 80/20. Dat betekent €2.440,- voor Travel Sun en €610,- voor ons.

De totale kosten  voor Travel Sun bedragen in dit voorbeeld dus: €650,- (advertentiebudget) + €610,- (overige kosten) = €1.260,-.

Interesse in effectieve en eerlijke marketing?

Neem dan contact met ons op!

Neem meteen contact op.