Van geïnteresseerde
naar werknemer
met online marketing

Wat er vaak mis gaat

Veel organisaties maken vergelijkbare fouten bij recruitment marketing. Hierdoor lopen organisaties enorm veel geschikte kandidaten mis.
  • Geen strategie

    De eerste grote fout die veel organisaties maken is een fout die gemaakt wordt voordat er überhaupt gestart is met recruitment marketing. Adverteren zonder heldere strategie is geldverspilling.

  • Bezoekers ≠ Resultaat

    Als je al begonnen bent met recruitment marketing, krijg je waarschijnlijk veel bezoekers op jouw website. Maar heb je ook gemerkt dat bezoekers geen kandidaten opleveren?

  • Hoge kosten

    Net als hiervoor genoemd, betekent een hoog budget niet dat je ook resultaat ziet. Online advertenties kan organisaties heel veel geld kosten, zonder zichtbaar resultaat.

Hoe voorkom je dat dit bij jou gebeurd?

De Recruitment Funnel

De stappen die een potentiële kandidaat doorloopt zijn voor iedereen hetzelfde. Hieronder leggen we ze voor je uit.
Recruitment Funnel

Bewustzijn

De eerste stap is bewustzijn. De potentiële kandidaat is bewust van jouw organisatie en haar werkzaamheden. In deze fase zullen de meeste mensen zitten.

Aantrekkelijkheid

De tweede stap in het proces is de fase waarin de potentiële kandidaat jouw organisatie aantrekkelijk vindt. Hij of zij volgt de organisatie op social media en kijkt af en toe op de website.

Interesse

De derde stap is de fase van interesse. De potentiële kandidaat is geïnteresseerd in een functie bij jouw organisatie en kijkt regelmatig of er geschikte vacatures zijn of meldt zich aan voor een job alert.

Sollicitatie

Hier draait het om: de sollicitatie. Gefeliciteerd!

Uiteindelijk zijn alle marketingactiviteiten erop gericht om de geïnteresseerde websitebezoeker te laten solliciteren bij jouw organisatie.

Wat doet Recruitment Marketing?

%
Gerichtere advertenties

De advertenties kunnen tot op het meest gedetailleerde niveau worden gericht. Hierdoor wordt er niet onnodig geld gebruikt voor ongeïnteresseerden.

%
Persoonlijker

Door de doelgroep te categoriseren in de recruitment funnel en de advertenties te richten op de verschillende fasen in de funnel kan de doelgroep extreem gepersonaliseerd worden.

%
Effectiever

Door de advertenties te richten op vorige websitebezoekers en te differentiëren in de recruitmentfunnel ontstaat de meest efficiënte manier van recruitment marketing.

Ben je klaar voor marketing met resultaat?

We nemen graag de mogelijkheden voor jouw organisatie met je door. Vrijblijvend, natuurlijk.

Wil je meer weten over remarketing en wat dit voor jou kan betekenen?

Voorkant eBook 'Hoe je van bezoekers klanten maakt'