fbpx

Waarom het hebben van het “slotje” cruciaal is voor jouw website

Regelmatig kom ik op websites waar ik bovenin de URL-balk “niet beveiligd” zie staan. Zonder dat ik het bedrijf ken of eerdere ervaring heb, voelt het toch minder betrouwbaar.

Een bedrijf geeft hiermee een heel duidelijk signaal af naar potentiële klanten. Zij vinden de website, omdat het bedrijf iets aanbiedt wat zij nodig hebben. Vervolgens zien ze dat ze op een website zitten die niet veilig is. En weg is het vertrouwen! Gemiste kans. Potentiële klant is misgelopen. Doodzonde natuurlijk.

Een tijdje geleden wilde ik zelf iets gaan bestellen op een website die blijkbaar ook niet veilig was. Toen kreeg ik een melding van Google waarop stond: “ Je verbinding is niet privé. Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens).”

Je snapt waarschijnlijk wel dat ik daar toen niks heb besteld. Ik heb toen wat bij een concurrent besteld. Ik was namelijk nog steeds op zoek naar datgene wat dat bedrijf aanbood, alleen voelde het niet betrouwbaar. Vanwege het ontbreken van het ‘slotje’ op de website.

Bij jou?

Heeft jouw website een slotje of is het “niet beveiligd”? Deze vraag is makkelijk te beantwoorden. Ga zo maar eens naar jouw eigen website. Wat zie je daar links bovenin de URL-balk staan? Naast de link met daarin de naam van jouw bedrijf zie je een slotje of staat: “niet beveiligd”.

Staat er “niet beveiligd”? Dan loop je klanten mis. Nu is er net die ene concurrent die het belang hiervan al wel weet. Het is niet dat hij een beter product heeft. Waarschijnlijk vind jij jouw eigen product zelfs waardevoller. Alleen toch weet die concurrent het product wel te verkopen. Dat komt omdat die wel het vertrouwen van de klant weet te winnen. Onder andere door het hebben van een beveiligde website. 

Google

Zoals ik net al noemde kreeg ik een melding van Google. Google doet hard haar best om haar gebruikers de beste ervaring te geven. Daarom heeft dit ook invloed op je vindbaarheid op Google. Zonder het slotje ben je veel minder makkelijk te vinden in de zoekresultaten.

Je kan dus hard je best doen om gevonden te worden op Google, door bijvoorbeeld goede teksten te schrijven. Maar omdat jouw website “niet beveiligd” is, kan Google op elk moment beslissen jouw website naar beneden te halen, waardoor je niet snel meer gevonden wordt via Google.

Takeaway

Nu is het moment gekomen om te controleren of jouw eigen website van het slotje is voorzien. Mocht je naast de URL-balk geen slotje zien staan, maar staat er wel “niet beveiligd” of staat er een “i”. Weet dan dat er nog werk aan de winkel is voordat jij het vertrouwen van klanten ook online volledig kan winnen.

En? Geen “slotje”? Wij kunnen dit goedkoop en snel voor je regelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *